Idédugnad for vekst

Det kommer en dag i morgen, også. Når samfunnet skal få hjulene i gang, vil markedsføring være et viktig virkemiddel for å skyte fart på økonomien igjen. Derfor ønsker vi å hjelpe dem som ønsker å være klare når varene og forbrukerne igjen møtes i butikkhyllene. Du er herved invitert til Idédugnad for vekst.

Hva innebærer det?

 

Vi tror at det er nå vi skal legge de gode planene for hvordan vi skal gå ut av krisen på best mulig måte. Det betyr at vi nå må diskutere om vi har valgt riktig strategi for vekst, om vi har de riktige reklameuttakene klare for denne strategien og om mediestrategiene gjør oss klare til å skape vekst når krisen er over.

Byråene i GroupM, med Mindshare, Wavemaker, Mediacom og Mediaplus stiller våre kloke hoder til disposisjon og tilbyr 1000 timer med gratis rådgivning til bedrifter som akkurat nå trenger gode råd om hvordan de kan legge gode planer for markedsføring i en tid etter Korona.

Idédugnaden er over for denne gang, takk til alle som har sendt oss en henvendelse. Ta gjerne kontakt med et av våre mediebyråer, hvis du ønsker videre rådgivning.

Vi har rådgivere med ekspertise innen:
  • Markedsføringsstrategi
  • Merkevareplattformer og -strategi
  • Mediestrategi og -planlegging
  • Digital utvikling, automatiserte mediekjøp og chatbotter
  • SEO og webanalyse
  • E-handel
  • Sosiale medier
  • Reklameutvikling
  • Innholdsmarkedsføring
  • Innsikt og analyse
  • PR
  • Stillingsannonsering og employer branding

Titalls korona-bedrifter fikk gratis hjelp

 

GroupM var tidlig ute med å tilby gratis rådgivning til bedrifter som ble rammet av koronakrisen. Responsen kom umiddelbart fra flere titalls bedrifter som ville diskutere mulige veier ut av krisen.

 

Det var deilig å få en bekreftelse på at vi ikke var helt på bærtur med det vi allerede driver med og. En ting er sikkert, vi skal overleve denne perioden og bare komme enda sterkere ut på andre siden, sier eier og daglig leder i frisørsalongen Haux, Therese Haugsnes. 

Haugsnes var en av mange som benyttet seg Idédugnad for vekst der GroupM og byråene Mediacom, Mindshare og Wavemaker ga bort 1000 timer med gode råd til dem som trengte det som mest. Utfordringene har vært store og små, alt fra frisører og veldedige organisasjoner til reisebyråer, startups og retailere som nå må skifte fokus til det digitale. 

 

Hjertelig takk for gode råd, nå kjenner jeg mer mer trygg på hvordan jeg kan bruke digitale verktøy for å skape vekst fremover, var tilbakemeldingen fra Julie Delia Lie Steinfjell, grunnlegger og CEO i mammabutikken Mama Jules.

Wim van Overvelt, initiativtager til organisasjonen Advent for alle var også fornøyd med å få gratis råd i en vanskelig periode.

 

Tusen takk og jeg lover at jeg sender noen updates underveis, så kan dere se hva rådgivningen har ført til, forteller han.

Britt Skjeppestad, CEO i Mediacom sier det har vært givende å få lov til å bidra der det trengs mest. Hun får medhold av Petter Skippervold, CEO i Mindshare.

 

Det har vært veldig deilig å se at rådene våre virker, gir motivasjon til å fortsette og kanskje noen ideer til nye, smarte måter å skape vekst på, understreker Skippervold.

Våre byråer